maandag 20 januari 2014

We leerden dat mensen die doof zijn zich uiten door middel van gebarentaal.

En dat mensen die blind zijn dit doen door middel van brailleschrift.

Wij wilden dat ook eens proberen.

Het vrije tekstboek van Elie

Levi toont zijn naam in gebarentaal


Onze naam in brailleschrift tekenen



Mackenzie is zo fier op haar oorringetjes.
De gaatjes prikken deden niet zoveel pijn.
Gelukkig maar!

Elie kreeg een nieuwe, warme jas en die wou hij eens showen.


 
 
Ante kreeg een nieuwe muts en sjaal



Lekker warm hoor!
                                                         En vooral heel mooi Ante. Nu maar wachten op de hele koude winterdagen.



WE MOCHTEN VANDAAG ONZE NIEUWE VRIEND KEANO VERWELKOMEN IN ONZE KLAS.  WE HOPEN DAT HIJ ZICH SNEL ZAL THUISVOELEN IN ONZE SCHOOL.

 
Thibault bracht een dino-eitje mee naar klas.


We leggen het in een bekertje met water. En nu maar wachten.
Hoelang moeten we wachten tot het 'geboren' wordt?
Een ideaal moment om te werken rond 'tijd'.
 

Een minuutje duurt niet lang, vinden de leerlingen.
We testen dit even uit.
Op één been staan...hmhm...de ene kant gaat beter dan de andere.



 
 
een minuutje ter plaatse lopen...hmhm...dat valt mee



een minuutje klappen in de handen...hmhm...dat duurt lang zeg.

En dan een minuutje fietsen...hihi...de buikspiertjes hebben gewerkt.


De conclusie was: de tijd gaat sneller als je iets graag doet. Doe je iets minder graag...dan
gaat de tijd traag. Maar hier bij ons in de klas gaat een dag veel te snel voorbij.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten