woensdag 28 januari 2015

Isméne had iets gemaakt voor mij.
Ze vertelde wat er op stond: Geert, dat is mijn papa, Hilde is mijn mama en Thano is mijn broer en natuurlijk mijzelf.
Maar de interesse van de klasgenootjes ging meer uit naar de mooie vorm.
dus......
Isméne geeft uitleg hoe dit gemaakt wordt...een blad in 4 vouwen, de hoekjes wel op elkaar...
en dan knippen wat je maar wil.


 
bij het openen van het blad herkenden enkele kleuters een masker in wat ze geknipt hadden
interessante restjes: tellen van hoekjes, benoemen van vormen.

Andres en Milan vertelden mij over de python van opa.
Een grote, niet giftige slang.
sssssssssss.....
'kennen we nog woordjes met een 's'?'
we maken een lange slang van onze blaadjes.....

ONS INTEGRATIEMOMENT!!!!!
Helemaal anders dan gepland!!!






 
Gelezen????
Boeiend hé???
Wat je allemaal kan doen rond een zandloper!!!
Heel leerrijk!!!
Heel verrijkend!!!
De kinderen moesten goed nadenken, logisch denken, inzicht hebben, verwoorden,....
En vooral: zou Juf Anja wakker op tijd wakker worden????
(zoek de foto maar?)
 
EN PRACHTIG HOE ER WEER TWEE ONDERZOEKJES VOORTVLOEIEN UIT DEZE ACTIVITEIT: 'hoe wordt glas geblazen?' en 'hoe komt het dat water in de zee blauw kan zijn?'
 
TOT VOLGENDE WEEK VOOR VERSLAG VAN ONZE INTEGRATIEACTIVITEIT
 
voor meer foto's klik maar:integratiemoment
 
 
 

 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten