vrijdag 9 september 2016

integratie en atelier 9 september

EEN DAG WAAR WE ALLEMAAL NAAR UITKIJKEN.
NEEN HOOR, NIET OMDAT HET VRIJDAG IS EN DE LAATSTE DAG VAN DE SCHOOLWEEK.
MAAR ONS INTEGRATIE MOMENT.
HET MOMENT DAT WE ZO INTENS BELEVEN EN ONMISBAAR IS.

DEZE WEEK HADDEN WE HET MET DE ZONNETJES OVER DE DUIF...DE SPORTDUIF...WAAROM DRAGEN DIE EEN RING ROND HUN POOT?...WAAROM ZIJN HET SLIMME DIEREN...

WE VERTELDEN AAN DE KIKKERTJES WAT WE GELEERD HADDEN.
WE WETEN AL SUPER VEEL!!!
DAT IS EEN FEIT.

REKENSPELLETJE...
-hoeveel poten heeft een duif?
-hoeveel poten hebben twee duiven?

WIE WIL DUIF ZIJN?
WE  GAAN EENS OEFENEN.
2 POOTJES

4 POOTJES


NOG EEN DUIF ERBIJ  ZIJN 6 POOTJES
NU WIL IK.....5 POOTJES ZIEN.
WAT GAAN WE DOEN?

JUF ANJA ZAG IN HAAR TUIN TWEE DUIVEN.
SPEELDEN ZE TIKKERTJE??
ZE BEELDT HET EENS UIT.






RADEN JULLIE WAT HET IS?????
DE PARINGSDANS!!!

WE LATEN ONZE DUIVEN LOS
DUIVENMELKSTER ANJA HOUDT HAAR DUIVEN GOED IN DE GATEN
WANNEER ZE HET GETIK VAN GRAANTJES HOREN, KOMEN ZE AANGVLOGEN TOT BIJ HAAR.

KOM, KOM, KOM
HIHI...GEHOORZAME, SLIMME, GOED GEORIËNTEERDE DUIVEN.

NNA DE SPEELTIJD WERKT DUIVENMELKSTER ANJA VERDER MET HAAR DUIVEN.
ZE MAKEN NESTEN MET TAKJES, GROTE EN KLEINE NESTEN.

ER WORDEN TAKJES GESPROKKELD EN HET NEST WORDT AFGEBAKEND.
-waar is het grootste nest? Het kleinste?
-waar kunnen er meest duiven in?
-hoeveel zitten er in...?
-er zitten vb 2 duiven in het nest, maar er moeten er 4 zitten. Wat gaan we doen?
-oei, er zitten er teveel in...wat nu?
................
ER WERD VOORAL SPELENDERWIJS OMGEGAAN MET TELLEN, BEGRIPPEN, ...
ALWEER EEN MOOI VOORBEELD VAN LEVEND REKENEN.





DE ZONNETJES VAN HET TWEEDE LEERJAAR TREKKEN MET ME MEE NAAR HET BOS.
EEN BEWEGINGSMOMENT TUSSENIN IS NOODZAKELIJK.
HE, HE,  WE KUNNEN OOK AAN LEVEND REKENEN DOEN.


WE VERZAMELEN ALLEMAAL 10 TAKJES
WE LEGGEN DIE IN EEN BUNDELTJE
WE LEGGEN 1 BUNDEL...HOEVEEL TAKJES  HEBBEN WE DAN? 10
WE LEGGEN ER 2...NU ZIJN ER 20.
.......
ZONDER DAT ZE HET GOED BESEFFEN, ZIJN ZE MET DE TAFEL VAN 10 BEZIG.

LATEN WE EENS SPRINGEN EN TELLEN PER 10.
WAW...WAT GING DAT GOED ZEG.
DIKKE DUIVENPLUIM.
:-)



ATELIER.
L5 EN L6
DRAMA EN MEDIA
WE SPROKKELEN IDEETJES.
ER KOMEN ER HEEL WAT UIT DE KINDEREN.
ZE KIEZEN WAT ZE WILLEN UITWERKEN, MAAR VANDAAG WILLEN ZE EEN EINDRESULTAAT.
SAAR EN IK ZIJN HEEL TEVREDEN OVER HUN EINDPRODUKTEN.
BIJ EVALUATIE DOOR DE LEERLINGEN EN ONS, KUNNEN ZE WEL EENS NADENKEN OVER DE OPMERKINGEN.
-inhoud: werken naar climax
-spreken: goed stemgebruik, intonatie
DIE WAREN ER NIET OM HEN AF TE BREKEN, MAAR ZE WAREN OPBOUWEND.
DIT KAN MAAR TEN GOEDE KOMEN BIJ DE VOLGENDE ACTIVITEIT.
WAARVOOR KOZEN ZE?
-toneel: de 7 smurfen op zoek naar Grote Smurf.
-poppenkast: Grootmoeders eend
-toneel: de honden in het wild
-affiches maken voor schoolfeest















IK GING OOK ENKELE FOTO'S NEMEN VAN HET ATELIER BIJ MEESTER FILIP EN NICK.
ZIJ BEGELEIDDEN L3 EN L4
DAAR WAREN ZE NA WAARNEMING EN BELEVING IN HET BOS, PRACHTIGE WERKEN AAN HET MAKEN.
MET DE TEKENINGEN WORDT ZEKER NOG IETS GEDAAN.
MAAR...DIT HOUDEN WE NOG EVEN STIL.








SUPER!!!
HEBBEN GENOTEN.
KUNNEN GENIETEN VAN EEN FIJN, ZONNIG WEEKEND.
JULLIE OOK???



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten