woensdag 6 september 2017

Nieuwe start vol nieuwe dromen

Lieve Zonne-ouders

Zoals de meesten onder jullie al zullen vernomen hebben, mag ik dit jaar aan de slag in de Zonne-klas met jullie kampioen! Ik zal jullie geliefde juf Veerle zo goed mogelijk proberen te vervangen!

De eerste week is zo goed als voorbij, de inloopdagen zijn over en we zijn er met z'n allen duizend procent klaar om erin te vliegen. Acht weken volle turbo tot aan de eerste vakantie!

Jullie Kids hebben in deze eerste week kennis gemaakt met hun 'Mol & Beer- taalboek', waarin ze nu al volop hun eerste woordjes leren. Rekenen leren ze met de hulp van Kompas-boek waarin er nu aandacht ligt op het herkennen en gebruiken van de getallenbeelden 0 tot en met 5. In de namiddag zullen we volgende week starten met de integratie-momenten waarin K3 samen aan de slag gaat met L1 voor onder meer WEO, drama en muziek.

Verder probeer ik steeds terug te grijpen naar de basiswaarden van Freinet door elke dag te laten starten met een praatronde/muziekronde, etc ... Vanuit die verhalen en interesses kiezen we dan samen onze projecten voor de wereldoriëntatie-lessen. Ook gebruiken we die fantasieën en ideeën als levende voorbeelden voor het rekenen .

Ik nodig jullie alvast uit om op 14 september 19u te komen kijken hoe ik werk in de Zonneklas!

De uitnodigende brief volgt nog!

Indien jullie vragen hebben, aarzel dan zeker niet om mij via mail te contacteren!

davy.goderis91@gmail.com

Groetjes

Meester Davy





Geen opmerkingen:

Een reactie posten